Program Kurus Badan

Yesterday I went for a slimming session. Okay, before you gawk or choke, let me explain. I wasn’t interested and in fact I said I didn’t want it but the lady over the phone emphasised that it’s free. FREE WOR! She said. So FREE WOR, I went!

I was late but I wasn’t really late because when I reached, I had to wait another 30 minutes on top of the 15 minutes late. Everything took 1 hour. They measured my weight, my height. 49.4 kg, 163cm. I am underweight! I went to the toilet to ease myself and was asked to change into a robe, somehow reminds me of the yukata I wore in Japan. I like! Then they measure my weight again and this time I weigh 48.9kg. Very funny. My urine weighs half a kilogram! Anyway, I was brought to a room after that and had my measurements taken.

Lepas tu, ada lah, they sapukan gel dekat badan aku dan membungkus saya dengan kertas lutsinar macam mummy dekat Egypt tu. Lepas tu, dia suruh saya baring dekat katil tetapi saya terjegat seketika sebab badan rasa macam keras dan kaku, lepas dibaluti dengan kertas tu, rasa macam tak boleh bergerak.

“Your first time?” She asked.

“Yes.”

Mungkin saya ni nampak cacat dan bodoh-bodoh sikit jadi ditujulah soalan macam tu.

Jadi, saya pun baring lah atas katil dan lepas tu dibungkus dengan selimut. Istilah untuk treatment macam ni ialah “wrapping”. Di bawah selimut tu, saya bersendirian dengan hanya lampu kuning yang menemani saya. Panas rasanya di dalam tu dan diberitahu, saya akan berpeluh dalam pelukan hot blanket ni.

Lepas tu, kertas dikoyakkan dan peluh saya dilap. Kemudiannya, dibawa pula ke bilik sebelah untuk mengegar perut saya yang comel ni. Kena baring atas katil lagi, lepas tu badan diikat ke katil di bahagian perut. Terasa pula macam orang yang beremosi tidak stabil di hospital. haha.

Mesin tu agak comel juga. Tiba-tiba, dia picit perutku.

Saya letih, tak boleh nak habiskan karangan ni.

Harap maaf.

3 Comments

  • cbenc12 says:

    they said u r underweight but still go on doing the procedure for u??

  • pelf says:

    Eh, sekarang saya tau bahawa Grace dan saya sama-sama underweight. Berat dan tinggi pun lebih kurang sama je 😀

  • Grace says:

    ben: Yes, they say for toning and firming so I just tried it out la. Just to see how people undergo slimming process. hehe

    pelf: Haha. Saya ni under weight tapi perut ada sikit buncit.

Leave a Reply

Your email address will not be published.